Nederlandse Start-up Plek wint prijs met HEINEKEN Green Room

HEINEKEN platform voor 'employee advocacy' op basis van Plek wint internationale Intranet Innovation Award

SYDNEY - Heineken Green Room wint een gouden award tijdens de Step Two Intranet Innovation Awards 2015. Het communityplatform kreeg de eerste prijs in de categorie ‘social, collaboration and communication’. Met de uitreiking van de award vallen ook de Nederlandse start-up Plek, en storytelling agency Flickering Wall in de prijzen.

De internationale Step Two awards worden jaarlijks uitgereikt aan organisaties die vernieuwend bezig zijn met intranet. De categorie ‘social, collaboration and communication‘ richt zich op de manier waarop sociale- en samenwerkingstools een intranet helpen te transformeren.

Step Two jury vond Green Room ‘‘genuinely innovative”, door ‘de unieke manier waarop content wordt gecreëerd en personeelsleden ambassadeur worden gemaakt’. Medewerkers van Heineken wereldwijd kunnen via Green Room hun verhaal vertellen rondom maatschappelijke thema’s binnen het bedrijf: ‘‘employee advocacy’.

Green Room is een samenwerkingsverband tussen Plek, Flickering Wall en HEINEKEN. Ongeveer 70% van de content op Green Room is publiek, dit is opmerkelijk voor een ‘intern’ communicatieplatform. Met Green Room betrekt HEINEKEN stakeholders en lokale groepen meer bij bedrijfsactiviteiten. Vorige maand won Green Room ook al een Digital Communication Award in Berlijn.

Plek: Green Room is een uniek ‘half’ open platform

Green Room is gebouwd op de Plek ‘engine’, een sociaal platform dat op maat wordt gemaakt.

“ Green Room is voor ons een uniek project omdat het half open is en een wereldwijd publiek moet bedienen. Al deze partijen gebruiken verschillende devices en browsers en het moest video kunnen renderen in hoge resolutie. Doorgaans wordt Plek alleen intern gebruikt door organisaties, zo heeft Telegraaf Media Groep binnenkort haar eigen ‘Plek’ genaamd Feeds. Maar interne en externe communicatie zijn géén strikt gescheiden domeinen en de grenzen zijn fluïde. Met Plek willen wij het denken veranderen, ‘de silo doorbreken’ -  daarom is onze slogan ‘open up’. Green Room is hier een uitstekend voorbeeld van.„ Plek Managing Director Rik Mulder
About plek