Zakelijk gebruik WhatsApp afgeraden

AMSTERDAM - De onthulling dat WhatsApp gebruikersgegevens gaat delen en adverteerders gaat toelaten, leidde vorige week tot veel ophef. In veel organisaties appen medewerkers er lustig op los, wat vaak oogluikend wordt toegestaan. Rik Mulder, mede-oprichter van Plek, publiceerde hierover een Artikel op het blog Frankwatching, dat veel aandacht kreeg in sociale media.

In het artikel geeft Rik Mulder verschillende argumenten om WhatsApp niet zakelijk te gebruiken.

"Veel mensen praten op WhatsApp over klanten en pati├źnten. Dat is echt niet veilig. De organisatie weet niet wie er meeleest en Whatapp is op zich al niet veilig."

Plek, Rik Mulder

Plek biedt een chat-oplossing voor organisaties, waarmee collega's en groepen veilig kunnen chatten.