Sinterklaas gebruikt app van Plek tijdens intocht

AMSTERDAM - Niemand minder dan Sinterklaas en zijn Pieten gebruiken de app van Plek om samen te werken en te organiseren. Naast de Sint en 600 Pieten bereiden zo'n 1200 vrijwilligers zich voor op de intocht in Amsterdam op 13 november.

De Pieten en vrijwilligers gebruiken de app van Plek, met veilige ingebouwde chat, om snel te kunnen afstemmen en de leukste momenten te delen. Het is voor het eerst dat de Sint en kornuiten zich zo goed voorbereiden op de elk jaar bijzondere dag.

"Plek laat mensen verbinden. We helpen natuurlijk ook graag de Pieten en vrijwilligers verbinden. We weten niet zeker of Sint de app ook heeft gebruikt."

Plek, Stefan Hoevenaar

Een veilig alternatief voor WhatsApp

De chat-functie van Plek is volgens Plek een veilig alternatief voor WhatsApp, dat in veel bedrijven en organisaties, meestal onofficieel, wordt gebruikt. Plek chat heeft gebruikersbeheer en end-to-end versleutelde chat-berichten op basis van een veiliger methode dan Whatsapp.