264250 sint joe4 d5b85a large 1510758289

Sinterklaas gebruikt wederom Plek voor organisatie intocht

AMSTERDAM

Summary

Sinterklaas en zijn Pieten gebruiken dit jaar opnieuw communicatieplatform Plek om de intocht in Amsterdam voor te bereiden en soepel te laten verlopen. Naast de Sint en 400 Pieten werken zo'n 1200 vrijwilligers samen aan een succesvolle intocht op 19 november.

Over de nieuwe kleren en roetvegen van de Amsterdamse Pieten is al een hoop gezegd en geschreven. Sinterklaas krijgt er grijze haren van. Gelukkig gaan de voorbereidingen voor de intocht gewoon door: die bespreekt Sinterklaas met al zijn 400 Pieten en honderden andere vrijwilligers van Stichting Sinterklaas in Amsterdam, op Plek!

Op mobiel en desktop

Sint, de Pieten en de vrijwilligers gebruiken Plek desktop maar ook op mobiel, via de iPhone en Android apps. De veilige ingebouwde chat helpt ze snel af te stemmen tijdens de intocht. Het is alweer de tweede keer dat de Sint en zijn vrienden zich zo goed voorbereiden op deze bijzondere dag. En na afloop kunnen de Pieten op Plek foto's en video's van de leukste momenten delen met elkaar.

Een veilig alternatief voor WhatsApp

De chatfunctie van Plek is een veilig alternatief voor WhatsApp, dat in veel bedrijven en organisaties - meestal bij gebrek aan een veilig organisatiebreed alternatief - wordt gebruikt. Plek biedt organisaties veilig en flexibel gebruikersbeheer, een end-to-end versleutelde chat en beveiligde gecertificeerde hosting in Nederland.

Quotes

Plek verbindt mensen. Wij helpen Sinterklaas en de Pieten natuurlijk graag, en hopen dat Plek ze beter laat samenwerken dan ooit."

Stefan Hoevenaar, Plek

Spokespeople

Plek is een sociaal intranet- en communityplatform voor organisaties die grenzen willen doorbreken. Plek verandert hoe mensen verbinden, communiceren en delen. Plek is simpel, slim, intuïtief en razendsnel, ook mobiel. Want wat thuis lekker werkt - WhatsApp, Google, Facebook - dat wil je ook op je werk. Maar wel in een veilige bedrijfsomgeving.

Plek is opgericht in 2013 en gevestigd in Amsterdam. Gebruikers van Plek zijn onder andere Telegraaf Media Groep, KPMG, Bruynzeel, Brandweer Amsterdam Amstelland, Rijksoverheid en vele gemeenten, zorginstellingen, kinderopvangen, bibliotheken.