271593 dental%20plek 188e92 large 1517924553

Dental Plek: onze nieuwe partner in de zorg

130 medewerkers van mondzorgpraktijken verspreid over Nederland zijn begin januari gestart met werken binnen Dental Plek, een online communicatie-, documentatie- en informatieplatform voor mondzorgprofessionals. Dit vanwege de behoefte aan veilige, efficiënte en effectieve samenwerking. Dental Plek is partner van Plek.

Over Dental Plek

Plek biedt met Dental Plek een passende communicatie-oplossing voor de mondzorgsector. Dental Plek voorziet mondzorgprofessionals, dentale bedrijven en brancheorganisaties van een gebruiksvriendelijk (cloud)platform waarop alle communicatie-, documentatie- en informatiestromen veilig samenkomen. Zo voorziet Dental Plek in de behoefte aan betere samenwerking en helpt het (mond)zorgbedrijven te voldoen aan de huidige en toekomstige privacywetgeving.

"Dental Plek kwam precies op het goede moment: een sociaal intranet en extranet, documentatiesysteem en takensysteem in één. Ideaal! Binnen iedere praktijk zijn twee ‘ambassadeurs’ aanwezig. Zij helpen waar nodig en zitten er bovenop dat collega’s Dental Plek gebruiken. E-mail en WhatsApp zijn binnen onze praktijk geen communicatiemiddel meer."

Krystle Bijman, Freshtandartsen

Wat gaan we samen doen?

Iedere sector heeft eigen behoeften, problemen en ontwikkelingen. Speciaal voor mondzorgprofessionals hebben we met Dental Plek voortgeborduurd op de bestaande software. Met Dental Plek komt in de mondzorg een einde aan de grote hoeveelheid e-mails, onveilige WhatsAppgroepen (niet AVG-proof!) en de onoverzichtelijke verzameling protocollen en dossiers. Omdat mondzorgprofessionals vaak verwijderd zijn van een vaste werkplek of computer, is er ook een mobiele app voor iPhone en Android.

Plek.team: de veilige communicatie-app voor zorgteams

Een aantal van de zaken die in de mondzorgsector spelen, speelt ook in andere sectoren. Zo werken veel (kleine) zorgorganisaties op verschillende locaties en met roosters die maar deels overlappen, waardoor interne communicatie niet soepel loopt. Consumententools zoals WhatsApp worden gebruikt als pleister op de wonde maar die voldoen niet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming die vanaf 25 mei 2018 geldt. Voor teams buiten de mondzorg biedt Plek daarom Plek.team: een self-service communicatie-app zonder opstartkosten, veilig en gecertificeerd gehost in Nederland. Plek.team is de veilige vervanger voor WhatsApp in de zorg: hiermee zetten zorgteams binnen een dag een flinke stap richting het voldoen aan de AVG.

Voor zorgorganisaties die het groter willen aanpakken, wenst Plek een specifieke 'Zorg Plek' te ontwikkelen die voldoet aan specifieke behoeften in de zorgsector en, net als Dental Plek, voortborduurt op bestaande software. Ook voor andere sectoren staat Plek open voor een dergelijk partnerprogramma.

Neem voor meer informatie contact op met Justus Beek: 0615909861 / justus@plek.co.

Plek is een sociaal intranet- en communityplatform voor organisaties die grenzen willen doorbreken. Plek verandert hoe mensen verbinden, communiceren en delen. Plek is simpel, slim, intuïtief en razendsnel, ook mobiel. Want wat thuis lekker werkt - WhatsApp, Google, Facebook - dat wil je ook op je werk. Maar dan in een veilige bedrijfsomgeving.

Plek is opgericht in 2014 en gevestigd in Amsterdam. Gebruikers van Plek zijn onder andere Telegraaf Media Groep, KPMG, Bruynzeel, Brandweer Amsterdam Amstelland, Rijksoverheid en vele gemeenten, zorginstellingen, kinderopvangen, bibliotheken.