286031 money%20money%20money 01 08857a large 1532101083

Plek krijgt groeifinanciering van Voordegroei

Amsterdam, 23 juli 2018 – Het snelgroeiende Plek heeft een investering ontvangen via financieringsplatform Voordegroei. Met deze financiële impuls kan het sociaal intranet- en communityplatform zich richten op verdere groei.

Het Nederlandse Plek, onderdeel van ILUMY, is in korte tijd uitgegroeid tot een van de grootste Nederlandse aanbieders van ‘enterprise social software’. Klanten gebruiken Plek als sociaal intranet, communityplatform of digitale werkplek voor teams. Medewerkers kunnen op Plek veilig, snel en gemakkelijk met elkaar samenwerken en communiceren.

Bewezen succesvol

De financiering via Voordegroei biedt Plek de ruimte om de volgende groeistappen te zetten, stelt Rik Mulder, directeur van Plek.

"Steeds meer organisaties kiezen voor Plek als sociaal intranet of communityplatform. We zijn in 2014 begonnen en intussen zijn we de nummer twee onder Nederlandse aanbieders. We hebben Plek zelf gefinancierd, vanuit ILUMY. Plek krijgt nu groeifinanciering zonder aandelen in te leveren, gewoon een lening met gunstige voorwaarden. Dat is bijzonder voor een start-up, dat betekent dat we het goed doen."

Rik Mulder, directeur van Plek

Voordegroei is een online investeringsplatform dat groeibedrijven en vermogende particulieren aan elkaar verbindt. Particulieren kunnen via Voordegroei leningen verstrekken aan bedrijven die al bewezen succesvol zijn. Dit betekent dat een onderneming moet beschikken over een gezonde cashflow, in de tweede of derde groeifase zit en een investeringsbehoefte heeft van minimaal 250.000 euro.

Informal funding

Voordegroei omschrijft de financieringen via het platform als ‘informal funding’ – particuliere beleggers doen geen investering in aandelen, maar verstrekken leningen met een aantrekkelijke rente. Ondernemingen die een financieringsaanvraag bij Voordegroei doen, worden uitgebreid gescreend door kredietanalisten. Ook begeleiden financieel experts de ondernemers op het gebied van groeifinanciering.

Over Voordegroei

Voordegroei is een online investeringsplatform voor het topsegment van het MKB. Het platform brengt ondernemers en investeerders bij elkaar. Voordegroei inventariseert de financieringsaanvraag, verzorgt de financiële screening en beoordeelt de groeistrategie van de MKB’er. Voordegroei staat voor innovatie, betrokkenheid en deskundigheid. Het team heeft jarenlange ervaring in vermogensbeheer en stond aan de wieg van crowdfunding in Nederland.

Noot voor redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Rik Mulder, directeur van Plek:

rik@plek.co of 06 25381633.

Plek is een sociaal intranet- en communityplatform voor organisaties die grenzen willen doorbreken. Plek verandert hoe mensen verbinden, communiceren en samenwerken. Plek is simpel, slim, intuïtief en razendsnel, ook mobiel. Want wat thuis lekker werkt - WhatsApp, Google, Facebook - dat wil je ook op je werk. Maar dan in een veilige bedrijfsomgeving.

Plek is opgericht in 2014 en heeft in korte tijd een positie veroverd in de top 3 van de Nederlandse 'enterprise social network' markt, met klanten als het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koningrijksrelaties, het Ministerie van Veiligheid en Justitie, brandweer, diverse gemeenten en 100+ bedrijven met gebruikers in 130 landen.